چرا برای درمان لک و پیس از عسل استفاده نمی کنید

 

درمان لک و پیس یکی از کارهایی است که باید افراد مبتلا به این بیماری در اولویت قرار دهند. چرا که مشکلات روحی به وجود آمده از بروز این مشکل ممکن است آسیب های دیگری به جسم و روان فرد بزند.


بیماری های پوستی مانند لک و پیس از جمله بیماری هایی هستند که نه تنها جسم فرد بلکه روح او را نیز درگیر می کنند. به همین علت است که توصیه می شود در صورت بروز مشکلات پوستی خیلی سریع برای درمان آن اقدام کنید. به ویژه بیماری شبیه به لک و پیس که زیبایی فرد را دچار آسیب و روحیه او را تخریب می کند.

البته جای نگرانی نیست. خوشبختانه امروزه راهکارهایی مختلفی برای درمان لک و پیس که به آن بیماری برص نیز گفته می شود وجود دارد که می تواند خیلی زود به درمان این بیماری کمک کند. یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان این بیماری، عسل طبیعی است که به دلیل خواص طبیعی که دارد هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی می تواند به درمان لک و پیس بپردازد.

در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی در مورد بیماری لک و پیس و علت ایجاد آن می پردازیم. سپس به راهکار عسل درمانی برای برطرف کردن لک و پیس اشاره خواهیم کرد. البته ناگفته نماند که بهتر است با رعایت برخی نکات، از بروز این بیماری پوستی پیشگیری کنیم تا درگیر روندهای درمانی پیچیده و طولانی مدت نشویم.

بیماری لک و پیس چیست و چگونه ایجاد می شود؟
لک و پیس در واقع نوعی بیماری است که بر اثر از بین رفتن رنگدانه های پوستی ایجاد می شود. پوست ما مملو از رنگدانه هایی ات که باعث می شوند شکل و شمایل پوست به صورتی که می بینیم درآید. اگر این رنگدانه ها از بین بروند یا کمرنگ شوند به شرایط ایجاد شده لک و پیس یا بیماری برص گفته می شود.

نکته جالب توجه این است که بیماری برص بیشتر در افراد بالغ جوان ایجاد می گردد. هرچند عوارض آن ممکن است تا دوره هایی از میانسالی وجود داشته باشد و در برخی موارد تا پایان عمر انسان نیز لک و پیس ها موجود هستند. به طور میانگین گفته می شود که 50 درصد موارد گزارش شده لک و پیس مربوط به دوره قبل از 20 سالگی است.

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، بیماری لک و پیس شاید مشکلات جسمی خاصی برای بدن ایجاد نکند. با این حال مشکل روحی که به دلیل زشت شدن پوست برای فرد ایجاد می شود، بار منفی سنگینی برای فرد مبتلا خواهد داشت. در نتیجه باید هرچه سریعتر روند درمانی او طی شود.

بیماری لک و پیس بیشتر در دست ها و متاسفانه در صورت فرد ایجاد می شود. این بیماری نوعی بیماری خود ایمن است که باعث از دست رفتن ملانین موجود در پوست یا همان رنگدانه ها می شود. بسیاری از موارد ابتلا به لک و پیس علت خانوادگی دارند و قابل پیشگیری نیستند.

عسل چطور می تواند به درمان لک و پیس کمک کند؟
عسل طبیعی یکی از مواد آنتی باکتری و سرشار از آنتی اکسیدان است. به همین علت بسیاری از محققان از گذشته، عسل طبیعی را به عنوان درماین برای لک و پیس مورد استفاده قرار می دادند. اطبا طب سنتی در حال حاضر نیز از عسل به عنوان یک راهکار درمانی مفید یاد می کنند. با این حال مجامع علمی هنوز نتوانسته اند به نقش عسل در درمان لک و پیس پی ببرند.

اگر به دنبال فرار از دست درمان های شیمیایی هستید که بسیار گران قیمت و مضر هستند، استفاده از عسل درمانی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. همانطور که گفته شد اگرچه مبنای علمی در طب نوین برای درمان با عسل وجود ندارد؛ اما شواهد نشن می دهد که استفاده از عسل برای درمان این بیماری امکان پذیر است.

البته باید در نظر داشته باشید که تنها در صورتی عسل طبیعی می تواند به درمان لک و پیس کمک کند که به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد. اگر از عسل به صورت های مقطعی استفاده کنید، هیچ سودی برای درمان برص نخواهد داشت.

روش های درمان لک و پیس با عسل طبیعی
برای درمان لک و پیس با استفاده از عسل طبیعی 2 راه وجود دارد. مصرفی خوراکی و مصرف موضعی عسل هر دو می توانند به درمان برص کمک کنند. البته این به شرطی است که اولا از عسل طبیعی استفاده کنید و ثانیا مداومت در مصرف را به هیچ وجه رها نکنید. این یک درمان پیچیده نیست؛ اما نیاز به مداومت در مصرف دارد.

درمان لک و پیس با مصرف خوراکی عسل طبیعی
بهتر است برای عسل درمانی به منظور برطرف کردن لک و پیس، عسل را هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب مصرف کنید. برای این منظور می توانید عسل را به صورت تنها میل کنید. همچنین امکان درست کردن شربت عسل با آب ولرم نیز وجود دارد که می تواند خوردن عسل را لذت بخش کند.

فراموش نکنید که اگر بیماری زمینه ای مثل دیابت دارید، این روش نمی تواند گزینه خوبی برای شما محسوب شود. حتما در صورت بیماری های جانبی، با پزشک معالج خود برای میزان مجاز مصرف عسل مشورت نمایید.

درمان لک و پیس با مصرف موضعی عسل طبیعی
روش دوم برای درمان لک و پیس که تقریبا برای همه افراد به جز کسانی که پوستشان به عسل حساسیت دارد، مفید خواهد بود، مصرف موضوعی عسل طبیعی است. این کار کمک می کند تا پوست شما به مرور زمان رنگدانه های خود را به دست آورده و مشکل بیماری برص برطرف شود.

برای این منظور می توانید عسل تنها یا ترکیبی از عسل و نشاسته را هر شب به صورت ضماد بر روی پوست خود قرار دهید. لازم نیست تمام پوست را به این مواد آغشته کنید. تنها قسمت هایی از پوست که دچار آسیب شده اند، با مالیدن این مواد بر روی آنها تسکین می یابند. البته باید ناامیدی را کنار بگذارید و به صورت مداوم تا رسیدن به نتیجه ان کار را انجام دهید.

درمان لک و پیس یکی از کارهایی است که باید افراد مبتلا به این بیماری در اولویت قرار دهند. چراکه که مشکلات روحی به وجود آمده از بروز این مشکل ممکن است آسیب های دیگری به جسم و روان فرد بزند. عسل می تواند ماده ای موثر برای درمان لک و پیس باشد که باید به صورت اصولی مورد استفاده قرار گیرد.